Szolgáltatásaim

Relaxáció (Autogén tréning)

Mi az autogén tréning?

Az autogén tréning (AT), a legelterjedtebb, tudományos kutatásokkal megalapozott relaxációs eljárás.

A “relaxáció” szó latin eredetű, jelentése: “elengedni a rabot”. A relaxáció segítségével felszabadíthatjuk a feszültség által megkötött erőinket, s ezáltal energiát nyerhetünk, felfrissülhetünk.

Az AT módszere mindenki számára viszonylag könnyen elsajátítható, nem kell hozzá más, csupán egy megfelelő vezető és rendszeres gyakorlás. (Az “autogén” szó jelentése: “önmagából eredő”, ami arra utal, hogy az egyén önmagán végzi a gyakorlatokat, a maga számára mondott instrukciósor segítségével.)

 

Mi történik az AT alatt?

Minden ember képes izomműködéseit valamilyen szinten irányítani, hiszen mozgásaink, cselekedeteink ezen alapulnak. Az autogén tréning során az izomzat lazítása, illetve a lazulás “engedése” indítja el a feszültség-mentesítési folyamatot.

A tanulási folyamat előrehaladtával képesek leszünk befolyásolni a vegetatív működéseinket is (pl. szív, légzés, emésztés), ami jelentős mértékben segíti a nyugalmi állapot elérését és hosszútávon csökkenti a lelki eredetű testi tünetek, betegségek előfordulásának valószínűségét.

 

Kiknek ajánlott kiemelten az AT?

Az autogén tréning jó hatásfokkal alkalmazható alvászavarok, szorongások, depresszió, pánikbetegség esetén, továbbá minden olyan esetben, ahol a testi tüneteknek lelki háttere is lehet (pl. migrén, emésztési zavarok, ideges szívproblémák stb.).
Az AT segítséget jelenthet koncentrációs nehézségek, vizsga-szorongás és általános önbizalomhiány esetén is.
Kismamák számára jó lehetőséget teremt a szülésre és az anyaságra való felkészüléshez.
Általánosságban véve mindenkinek ajánlható, aki úgy érzi, sok nehézség, stressz van az életében és szeretne kiegyensúlyozottabbá válni.

 

Milyen további előnyei vannak az AT elsajátításának?

A tapasztalatok azt mutatják, hogy a relaxációs készség birtokában az egyén hatékonyabbá válik a problémák, konfliktusok megoldása terén. Javul a koncentráció, sok esetben fokozódik a kreativitás.
Kialakul az önmegfigyelés képessége, ezzel együtt fejlődik az önkontroll, a döntésképesség és erősödik az önbizalom.
Az ember mintegy barátságosabb lesz önmagával szemben, amellett megtanulja megfigyelni, megfogalmazni érzéseit, ami által a társas kapcsolataiban is sikeresebb lehet.
Általában a tanulási folyamat végére kialakul egy olyan relaxációs készség, amely rendszeres gyakorlás mellett bárhol és bármikor alkalmazható.
Az AT módszere kb. 12 alkalom (heti 1 óra) alatt elsajátítható és ezt követően az életvitelbe beépíthető.

Az egyéni oktatás előnye, hogy a relaxációs módszer elsajátítása mellett lehetőség nyílik egyfajta önismereti elmélyülésre is, ami jelentős mértékben segítheti az esetleges életvezetési nehézségek vagy pszichés problémák megoldását.