Menu:

  • Főoldal
  • Bemutatkozom
  • Szolgáltatásaim
  • Írásaim
  • Kapcsolat
  • Árak
  • Partnerek
  •  
    " A boldogságnak nincs köze ranghoz és vagyonhoz: egyszerűen csak harmónia dolga."

    (Lao-ce)

     

     

    Relaxáció (Autogén tréning):

     

    "Megállni bátran – nem egész világgal –
    Önmagunkkal szemben egy szoba zugában
    Néha gyönge lelkünk, ó, be igen átall."
    (Juhász Gyula)

    relax

    Mi az autogén tréning?

    Az autogén tréning (AT), a legelterjedtebb, tudományos kutatásokkal megalapozott relaxációs eljárás.

    A "relaxáció" szó latin eredetű, jelentése: "elengedni a rabot". A relaxáció segítségével felszabadíthatjuk a feszültség által megkötött erőinket, s ezáltal energiát nyerhetünk, felfrissülhetünk.

    Az AT módszere mindenki számára viszonylag könnyen elsajátítható, nem kell hozzá más, csupán egy megfelelő vezető és rendszeres gyakorlás. (Az "autogén" szó jelentése: "önmagából eredő", ami arra utal, hogy az egyén önmagán végzi a gyakorlatokat, a maga számára mondott instrukciósor segítségével.)

    Mi történik az AT alatt?

    Minden ember képes izomműködéseit valamilyen szinten irányítani, hiszen mozgásaink, cselekedeteink ezen alapulnak. Az autogén tréning során az izomzat lazítása, illetve a lazulás "engedése" indítja el a feszültség-mentesítési folyamatot.

    A tanulási folyamat előrehaladtával képesek leszünk befolyásolni a vegetatív működéseinket is (pl. szív, légzés, emésztés), ami jelentős mértékben segíti a nyugalmi állapot elérését és hosszútávon csökkenti a lelki eredetű testi tünetek, betegségek előfordulásának valószí-nűségét.

    Kiknek ajánlott kiemelten az AT?

    Az autogén tréning jó hatásfokkal alkalmazható alvászavarok, szorongások, depresszió, pánikbetegség esetén, továbbá minden olyan esetben, ahol a testi tüneteknek lelki háttere is lehet (pl. migrén, emésztési zavarok, ideges szívproblémák stb.).

    Az AT segítséget jelenthet koncentrációs nehézségek, vizsga-szorongás és általános önbizalomhiány esetén is.

    Kismamák számára jó lehetőséget teremt a szülésre és az anyaságra való felkészüléshez.

    Általánosságban véve mindenkinek ajánlható, aki úgy érzi, sok nehézség, stressz van az életében és szeretne kiegyensúlyozottabbá válni.

    Milyen további előnyei vannak az AT elsajátításának?

    A tapasztalatok azt mutatják, hogy a relaxációs készség birtokában az egyén hatékonyabbá válik a problémák, konfliktusok megoldása terén. Javul a koncentráció, sok esetben fokozódik a kreativitás.

    Kialakul az önmegfigyelés képessége, ezzel együtt fejlődik az önkontroll, a döntésképesség és erősödik az önbizalom.

    Az ember mintegy barátságosabb lesz önmagával szemben, amellett megtanulja megfigyelni, megfogalmazni érzéseit, ami által a társas kapcsolataiban is sikeresebb lehet.

    Általában a tanulási folyamat végére kialakul egy olyan relaxációs készség, amely rendszeres gyakorlás mellett bárhol és bármikor alkalmazható.

    Az AT módszere kb. 12 alkalom (heti 1 óra) alatt elsajátítható és ezt követően az életvitelbe beépíthető.

    Az egyéni oktatás előnye, hogy a relaxációs módszer elsajátítása mellett lehetőség nyílik egyfajta önismereti elmélyülésre is, ami jelentős mértékben segítheti az esetleges életvezetési nehézségek vagy pszichés problémák megoldását.

     

    Megosztás a Facebook-on